luni, 31 ianuarie 2011

Spre Cazacu

Sambata pe un ger de minus doisprezece grade am profitat de vremea frumoasa care s-a anuntat la munte, am facut cateva coborari pe partia Cazacu si am incheiat ziua cu o mica drumetie pe creasta Baiului (cu schiurile de tura). Parchez masina, ne echipam in graba, strangem claparii ( la mine a fost circ mare, din cauza frigului , claparii mei flexosi nu au vrut sa se inchida si m-am luptat mai bine de zece minute sa inchid o amarata de clapa) si ne-am impartim: Anne, colega de la munca a luat un skipass de o zi si a reusit 20 de coborari, Mihai ( si el tot coleg la corporatie) s-a dus la teleschiul de pe Sorica, iar Adi a schiat cu mine pe Cazacu pana la ora 11. Partia a fost buna spre foarte buna, cu ceva portiuni cu gheata, dar s-a vazut ca s-a depus un minim de efort pentru noi, cei care dam bani grei pentru a avea conditii acceptabile de schi ( de Romania, nu compar cu alte tari ca acolo e muuullltttt mai bine si preturi muuuullltttt mai mici).
Cazacu la inceputul zilei:

Gata, ajunge... in statiune e nebunie, a inceput vacanta copiilor si e macel mare, iar partia Cazacu mai mult ca sigur o sa ajunga un imens ghetus. Mancam ceva, urcam comod si la caldurica cu gondola ( ca mi-a fost lene sa merg 2 km pe partie calare pe foci) si incep traseul spre Baiul Mare (tinta zilei). Adi nu avea schiuri de tura, pentru el Baiul Mare parea foarte indepartat in lupta lui continua cu zapada afanata, asa ca planul s-a schimbat iar drumul s-a oprit pe Varful Cazacu. Ne-am intalnit cu multa lume pe schiurile de tura...si incepatori, si ceva mai rapizi, dar toti am plecat din nebunia de jos ca sa gasim putina liniste pe creasta Baiului. Si cred ca era:

Atmosfera rece de iarna:
Varful Cazacu:
Plaiuri frumoase:
Bucegii sunt impunatori, se vad toate vaile frumoase care strabat masivele Costila, Caraiman si Morar si ne duc cu gandul la schiul de primavara ( pe vai in luna mai cand se aseaza zapada):

Imi pare rau ca nu am incadrat bine si nu am asezat crucea de pe Vf Cazacu in primul plan si in spate crucea de pe Caraiman ( releul de pe Costila nu are cine stie ce farmec):

Am avut noroc si am prins o zi superba. Si ce iarna era sus la munte:
Ne intalnim cu Tibi care a urcat dupa noi. Adi coboara spre gondola, iar Tibi imi arata o fata nordica unde am legat patru ...maxim cinci viraje. Cam scurt, dar ne-a placut mult si am simtit zapada buna si pufoasa sub talpa schiurilor.

Urmeaza Bansko, ne ducem la schi de masa, schi industrial sau cum vreti sa-i spuneti. Eu o sa-i spun simplu: schi.