marți, 25 octombrie 2011

Lacul Zanoaga

Au trecut doua luni de atunci, dar asta nu ma impiedica sa las cateva randuri pe blog, despre traseul spre lacul Zanoaga din Retezat. Ne-a placut mult, am intalnit in saua Judele patru turisti care urmau sa se intoarca acasa in aceeasi zi si pana la lacul Zanoaga am gasit un peisaj salbatic, parca scufundat in liniste si uitat de civilizatie.
Fara oameni, doar munte, cu un vant fierbinte de vara si cu un soare care ne-a fost calau o zi intreaga. Micul refugiul salvamont si lacul Zanoaga ne-au adus acea liniste de care aveam nevoie, sub umbra cabanei ne-am racorit putin si am motait o ora, fara sa fim deranjati de multimea care a ramas la Bucura. Nu credeam ca un loc poate sa fie atat de izolat in Retezat, ma bucur ca l-am gasit si am trait aceasta experienta in doi ( daca ma gandesc bine eram trei, a fost si Happy cu noi in acea drumetie).
Legat de vreme...nu stiu ce sa zic, a fost senin, am avut mult soare, dar temperaturile ne-au facut sa ne dorim un petic de umbra. A fost incredibil de cald, ne-am deshidratat rau si cred ca am facut si un pui de insolatie, dar asa e vara pe munte cand in toata tara se anunta canicula. Canicula la sfarsitul lui august, ce clima ciudata avem...

Mai multe poze gasiti pe contul meu de Picasa:

Plecam la drum, racoarea diminetii s-a risipit iar soarele incepe sa arda. Plecam spre saua Judele:

Varful Judele:

Am ajuns in sa, urmeaza o calatorie frumoasa spre un loc mai putin umblat:

Zona ceva mai expusa pana in Saua Judele. Trebuie atentie aici, cand ploua cred ca e un traseu foarte "interesant":

Pasi mici spre Zanoaga:

Refugiul salvamon. Ne-a placut cabanuta, cine a construit-o a a vrut sa lase ceva frumos in urma lui:

Lacul Zanoaga:

Era prea cald, inaintam foarte greu si ne retragem timp de doua ore intr-o mare de jnepeni. Aveam nevoie de umbra, eram rosii ca racii, iar Happy nu mai putea tine pasul cu noi:

Frumoasele lacuri de langa Bucura:

In ultimul plan se vede varful Papusa:

Am ajuns la timp ca sa prindem apusul, iar a doua zi urma sa plecam spre Sibiu.
Acum doi ani mi-a placut mult la lacul Galesu, dar daca ar fi sa ma intorc in Retezat, la Zanoaga as sta cu cortul cel putin trei zile.

1. felicitari, frumoasa tura si Happy e un catel tare simpatic :) sper sa reusesc sa ajung si eu in Retezat la primavara :)

2. Si eu am avut exact aceeasi impresie cand am ajuns la Zanoaga de la Bucura. Foarte liniste acolo. Si superb, desigur. Vremea era cam proasta per total, doar la Zanoaga au fost reprize de soare.

Erau doar vreo 5 oameni cu cortul intr-o parte dar nu am mers pana la ei. Teoretic nu stiu daca e voie, ca eu am vazut si am si pozat o placuta pe care scria ca e interzis... In fine..

Cu canicula din asta ne-am luptat si noi, dar in niciun caz in Retezat... La anu vrem si noi sa revenim, de data asta pe la nord, sa vedem si noi Galesu :) si altele... si speram sa avem mai mult noroc cu vremea decat am avut anul trecut...

3. Multumesc Roze. E frumos rau in Retezat. Primavara cred ca e superb.
    E prima data cand am fost la Zanoaga si m-a impresionat. Asta cu campatul unde zice nenea din parcul national.... nu stiu ce sa zic, cred ca data viitoare nu o sa tin cont. E prea plin la Bucura, dar sunt oameni ok acolo. Dar daca ai o nevoie, e un chin sa ajung intr-un loc cu boscheti si sa nu te vada cineva. Iar la Pietrele e o bataie de joc campingul.Galesu e superb si se merita sa faceti si circuitul cu portile inchise.

4. Zanoaga, Galesul, Taul dintre brazi sunt pe lista viitoarei ture din Retezat. Si ar mai fi si cate o tura de iarna si primavara :)

Imi place ideea asta de ture in trei cu un patruped simpatic. Ma gandesc ca daca te tii serios de trail running va trebui sa-l antrenezi si pe el, vezi cazul frumosului Sis-elor :)

5. Taul dintre brazi mi-a scapat. Acum doi ani am coborat de la Galesu spre Pietrele si am zis ca nu merita sa pierdem 15-20 de minute pentru un lac in padure. Ce greseala am facut...
    Legat de alergarea pe coclauri, duminica ne-a alergat catelul de ne-a lesinat bine pe Jepii Mici. Cred ca el face trail running, noi o lalaim pe carari :))))

6. Pai iti dai seama ca facem portile inchise. :) Era in plan anul trecut dar daca am facut intoxicatie...
    La anu' sper ca nu-mi mai scapa!

7. am fost si eu in Retezat, in aceleasi locuri, cu multi, multi ani in urma. Si am prins o vreme foarte nasoala la Bucura, pana in caldarea aia era cald cald si dupa ce am trecut in vale am turbat de frig si ceata si vant .. nu vedeam la 2 pasi. dar tot frumos foc sunt muntii aia! mai putin vremea capricioasa :)