joi, 1 septembrie 2016

Ciucasul e frumos si pe doua roti


Ciucasul e un munte plin de surprize: aici am prins cel mai mare pulvar iarna la ski de tura si poate cele mai faine carari pentru moutain bike. Vorbesc de un single trail de aproape 8.4 km, cu punctul de plecare din saua Tigailor la 1710 m si care se termina foarte aproape de pasul Boncuta 1050 m.  Sa zicem ca ultimii doi km au fost cam rupti din cauza unor nenorociti care s-au dat cu taful pentru defrisari, dar chiar si asa, tura de tmb din Ciucas m-a uns pe suflet. 

Traseul: Cheia -  Muntele Rosu - Valea Berii - Cabana Ciucas - Muntele Chirusca / Saua de sub Tigaile Mari - Saua Chirusca - Banda Rosie pana in Curmatura Stanei - Banda Rosie pe Culmea Stanei - Valea Stanii - Cheia.

Au iesit aproape 50 de km cu 1600 de m diferenta de nivel, dar cel mai important, am reusit sa stau in sa mai bine de 90 % din traseu. Recunosc ca imi plac turele ciclabile si nu  am planuri marete sa ajung pe Moldoveanu cu bicicleta in spinare si sa petrec peste 50% din timp cu cele doua roti in brate. Iar Ciucasul le-a avut pe toate, peisaje ce te lasa cu un zambet mare pe buze, dar si acele coborari tehnice la limita pentru un hardtail cu furca de 100 de mm.

Se apropie iarna si am planuri mari pentru un ski de tura asa cum trebuie in acest masiv. Sper sa si ninga, pentru ca anul trecut a fost un mare dezastru.





 


















3 comentarii:

  1. Sunt interesat sa fac si eu acest traseu; ai, cumva si o harta cu ruta acestuia?

    RăspundețiȘtergere
  2. Acesta ar fi traseul, dar in sens invers: https://www.bikemap.net/ro/route/1989652-micul-ocol-al-ciucasului-cheia-poiana-stanii-cab-pirusca-cab-ciucas-cab-mt-rosu-cheia/ am facut o mica abatare spre varful tigailor pana in saua tigailor, dar a meritat

    RăspundețiȘtergere