marți, 26 mai 2020

Ultima zi pe doage in Fagaras

Sfarsit de sezon! Unul ciudat, scurt si fara doua luni cu vreme excelenta din cauza corona virusului.
Dar am terminat cu o surpriza, sus ma astepta o  zapada proaspata, in unele locuri de 5, chiar 10 cm, care m-a ajutat sa urc perfect pe foci. Am avut omat RECE, de iarna si cu un vant care te ingheta daca stateai pe loc pe 23 mai.

Au fost 1400 de m diferenta de nivel la vale pe schiuri si 1700 de m urcati. Suna ciudat, dar ultima zi a fost si cea mai faina din acest sezon. A fost acea zi!!!

Am inceput tarziu, pe 30 noiembrie si am termint la sfarsit de mai. Dar cea mai buna perioada de schi am ratat-o...zic de cele opt saptamani pierdute in lunile martie, aprilie si mai. Raman cu un gust amar, dar trecem mai departe peste...



Speram sa prindem un sezon ceva mai bun la anu.
=======================================
Inceputul a fost unul rece. Chiar ma felicit ca am lasat bicicleta acasa si am ales varianta sa urc la picior prin sudul Fagarasului.

 Pe drumul spre Salvamont Cota 2000 era o placa de zapada inghetata, care te arunca pe jos daca nu erai atent.
Pe nord era o atmosfera frumoasa de iarna, dupa o ninsoare de 5-10 cm, peisajul era unul care te ducea cu gandul la inceputul lui decembrie.

Am dat o incalzire din Saua Doamnei, cu o coborare de la bolovanul cu un nume pe care inca nu il stiu :D. A doua coborare a fost de la Steag, cu un omat excelent. Au fost zone cu fresh de 10 cm si cu mici acumulari de zapada. Vantul era rece, cu o senzatie faina de iarna.
















A mers bine coborarea de la Steag, acum punem iar pieile pentru o urcare spre Saua Capra. Coltarii de schiuri sunt si ei obligatorii.

Urcarea in Saua Caprei a mers brici Am facut-o aproape integral pe foci si pe coltari de schiuri.


Pentru prima data pe Vaiuga. A fost excelent totul:






Ce coboara trebuie sa si urce. Am pus iar pieile pentru o urcare de 340 de m diferenta de nivel.




Dar cel mai mult mi-a placut coborarea de sub Vanatoarea lui Buteanu pana la Lacul Capra. Firn curat si o panta excelenta pentru schi in viteza.




Finalul a fost asa cum trebuie, cu o coborare din Saua Capre pana la Lacul Balea.












Pe sud e aproape vara. Cam asta a fost, cu un regret ca nu a fost un sezon complet, dar cu zambetul pe fata pentru ca am prins ziua sezonului

Ne vedem in noiembrie pe doage, sau cu putin noroc la sfarsit de octombrie :).


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu