marți, 1 septembrie 2009

Retezat 2009

Retezatul e unic, dar parca prea departe de noi, cei care stam in "scumpa" noastra capitala: 10h condus cu o singura pauza la un Petrom din Horezu pana in Poiana Pelegii si o ora si ceva traseu (de unde am lasat masina pana la Lacul Bucura). Aveam nevoie de un concediu ca sa umblu prin cei doi colosi: Retezat si Parang, dupa nunti si multe weekend-uri petrecute acasa pe 21 august rup Sandelul pe drumul forestier ce duce pana in Poiana Pelegii ( planul initial era sa urc din Carnic - Cabana Pietrele- Lacul Bucura, dar bagajul imens m-a facut ceva mai comod asa ca Gura Raului- Poiana Pelegii parea singura optiune).

Planul turei: intr-o singura zi sa facem: Lacul Bucura-Varful Peleaga-Varful Papusa-Portile Inchise-Varful Mare-Lacul Galesu-Cabana Pietrele-Varful Retezat-Saua Retezatului-Lacul Bucura iar a doua zi sa ajungem la Lacul Zanoaga. Vremea se anunta superba pentru sambata 22 august, totul parea ca merge bine dar la intrare in Portile Inchise am uitat camera in iarba. Pe Varful Mare am simtit ca lipsea ceva asa ca intr-o singura zi am facut de trei ori Portile Inchise....hmmmmm sunt foarte faine dar parca lipsesc ceva lanturi. Am pierdut ceva timp, iar planul initial s-a schimbat putin: Varful Retezat trebuia sa ramana pentru a doua zi iar lacul Zanoaga...intr-o alta vara.

Primul urcus spre Varful Peleaga:

Retezatul vazut de pe Varful Peleaga:

De pe Varful Papusa se coboara pe langa Coltii Pelegii, foarte fotogenici si aduc aminte de Coltii Morarului:

Diana si imensa momaie de pe Varful Papusa:

Retezatul si Peleaga:

Aici e farmecul Retezatului, lacurile glaciare pot fi intalnite in fiecare vale alpina:

Portile Inchise, seamana mult cu o custura din Fagaras, aici lipsesc lanturile asa ca mare atentie in caz de vreme rea:

Lacul Tapului, insula impresioneaza, poate cel mai frumos lac glaciar din Retezat:

Lacul Galesu:

De la Lacul Galesu am coborat la Cabana Pietrele (in sala de mese am papat o ciorba de varza de nota zece).

Urcusul spre Curmatura Bucurii:

O scurta sedinta foto si somn de la ora noua seara, a doua zi trebuia sa ne trezim de dimineata, dupa ora 14 se anuntau ploi:

1. Ambitioasa tura va-ti propus:).Oricum a iesit fain pana la urma.Eu in acea sambata,pe la amiaz am fost pe Vf. Retezat...a fost o zi superfaina!Numai bine si mult spor in continuare!

2. Muntii mei preferati:D prima mea experienta montana, la 10 si 11 ani ;)). Am revenit si eu vara asta, au ramas la fel de frumosi :X

Tu ai prins destul de liber pe acolo, la noi trebuia sa stai la coada ca sa faci poza cu pancarda :)) Si nu mai zic ca lacul Bucura a devenit Balea, pliiiin de corturi. Cand eram mica era pustiu acolo :D