duminică, 29 august 2010

Valea lui Stan


Locatie: Valea lui Stan/ Muntii Fagaras.
Gasca: Sabina, Gump si cel care scrie blogul :)
Am avut un weekend deosebit cu doua nunti si un traseu nemarcat in Muntii Fagaras. Si toate au fost sambata, 28 august. Distractia a inceput la 5 dimineata si s-a terminat a doua zi ...la 5 dimineata.
Sa incepem cu drumetia: am citit multe RT-uri despre Valea lui Stan, toti au fost impresionati de acest canion, de cascadele si scarile care iti dau mici emotii cand le urci si de salbaticia zonei. Nu mi-am propus sa scriu un raport de tura care sa ajute turistii sa se orienteze prin canion, pentru a vedea pas cu pas ce trebuie facut va recomand urmatorul link care ne-a fost de mare ajutor:
http://www.carpati.org/jurnal/muntele_fruntii_-_valea_lui_stan/1528/
Natura e tare ciudata, pentru sambata s-a anunta o zi de canicula cu maxime in Bucuresti de peste 37 de grade ( in realitate au fost si 43 de grade in centrul orasului) iar duminca tanti de la meteo parea speriata ca temperaturi vor fi foarte scazute si vor fi in insotite de ploi si furtuni la munte. Si asa a fost, noi am optat pentru ziua de sambata: scularea la 5 dimineata, adunarea la 6 si ceva si intrarea in traseu la 9. Am avut suficient timp sa ne bucuram de canion si sa pozam  cascadele pe care le-am intalnit la tot pasul. Am lalait-o acolo unde trebuia si ne-am bucurat de tot ce ne-a oferit aceasta vale plina de surprize.



Nu sunt multe de povestit, sper sa va conving cu aceste poze, dar trebuie sa adaug ceva: dupa ce am iesit din vale eram cu un zambet larg care ajungea usor dar sigur pana la urechi. A fost superb, am avut multa apa, ne-am balacit in parau pana la genunchi, bazin...piept. Gump, cel care a cautat "putina"aventura, a ajuns ceva mai murat ca noi si cu putina apa in urechi. Avea si freza data pe spate :))

Singura scara care ne-a dat ceva emotii:

Dar e ok, e bine ancorata iar cascadele te lasa fara cuvinte:









Cea mai mare cascada pe care am intalnit-o are peste 20 de metrii:







Marea balaceala:









Cam asta a fost toata aventura, traseul e foarte usor, nu am catarat nicio saritoare, nu am avut nevoie de coarda, scarile stau foarte bine iar cascadele sunt bestiale. Trebuie sa le multumim salvamontistilor sau celor care au amenjat acest traseu. Apreciem munca lor si ne bucuram ca nu l-au marcat, nu ar fi bine sa-l indesam cu pitipoance si cocalari de Piata Rahova sau de shaormari de cartierul Militari ( daca nu ma credeti asa scrie pe un afis lipit pe hotelul Sir: angajam shaormari).
Recomand din suflet Valea lui Stan, daca v-a placut Canionul Sapte Scari, de acesta sigur o sa va indragostiti. E de zece ori mai lung, mai mare si mai impunator.


Cei trei prieteni: Lespezi, Caltun si Negoiu. Daca nu ma insel se vad in stanga Strunga Dracului si Varful Serbota. Imi place si aceasta perspectiva asupra Fagarasului, totul pare mai lin, mai usor, mai mioritic.

Ajung in Bucuresti la timp ca sa prind cununia religioasa a sotilor Simionescu ( i-am zarit la 9 seara, fix cand ieseau din biserica si faceau poze cu parintii si prietenii) si sa petrec la nunta familie Dumitrel. Varul Andrei s-a insurat cu Diana, bravo vere s-a marit familia cu o fata deosebita. Va urez CASA DE PIATRA si sa fie intr-un ceas bun. Sunteti frumosi, indragostiti si va sta perfect impreuna. Ma bucur ca ati facut acest pas.

Noaptea am incheiat-o la petrecerea familiei Simionescu, cu vin bun si multa dantuiala. Sa nu uitati de pasiunea voastra, cu voi am mers in fiecare weekend pe munte, pe creste ati trait cele mai frumoase clipe si acolo sus o sa va gasesc la fiecare sfarsit de saptamana.

Pentru prima data am fost la doua nunti intr-o singura noapte si pentru prima data am ascultat doar muzica buna, am avut ACDC, Lenny Kravitz, U2, Rolling Stones si Europe, fara "Pusca si cureau lata", "Dansul pinguinului" sau alte zdranganeli care duduie la nuntile romanilor.
Va multumesc!

14 comentarii:

  1. Uaaaaaaaaaaaaaaaa! Vreau si eeeeu! :D
    Am mai vazut vreo 2 articole cu Valea lui Stan dar niciunul nu avea poze din care sa reiasa cat de frumos e. Deci, am ramas fara cuvinte! Nu stiu cum sa fac sa ma duc mai repede :D

    Multumesc pt acest articol!

    RăspundețiȘtergere
  2. E foarte fain pe Valea lui Stan, ati prins si vreme buna pentru balaceala, felicitari pentru tura.

    RăspundețiȘtergere
  3. Am avut noroc cu multa....multa apa. Fara cred ca valea pare mai putin interesanta, dar se lasa cu ceva balaceala. Mare atentie sa nu ploua, nu as vrea sa ma prinda un torent puternic in canion. Sunt multe valcele care aduc copaci, bolovani sau pamant cand ploua puternic. Gump cand a facut valea mi-a spus ca toate cascadele aveau niste firicele de apa, acum am avut un debit de zile mari :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Aha, nu stiam...
    Oare cum sa fac si eu sa nimeresc asa de bine cum ai nimerit si tu? :D

    RăspundețiȘtergere
  5. Am vazut ca sambata si posibil duminica o sa fie vreme buna la munte.

    RăspundețiȘtergere
  6. am fostg si eu pe valea lui stan este cel mai frumos canion din zona lacului vidraru.....

    RăspundețiȘtergere
  7. Am fost de trei ori pe Valea lui Stan. Sa vedeti iarna, cand e totul inghetat ... De fiecare data am zis ca nu ma mai duc de frica. Oricum e superb !

    RăspundețiȘtergere
  8. bravo flacaule! Cine iubeste natura asa cum se pare ca o iubesti tu ,nu poate fi decat un om bun ,un om de isprava ,deastfel m-au convis si comentariile tale interesante ,inteligente si de bun-simt,ramai frumos si adevarat!

    RăspundețiȘtergere
  9. Mamaaaa! Ce tare!
    Aduce puuutintel cu Cheile Galbenei din Apuseni. O sa ma uit pe descrierea de pe Carpati.org si sper ca la vara intr-un weekend cand in Bucuresti iese foc din asfalt, sa stau ca belferu' cu picioarele in apa rece:) Superb!

    RăspundețiȘtergere
  10. Ai inteles perfect ideea. Cand e cald de mori in Bucu, te urci in masina si ajungi la "racoare".Nu am fost in Cheile Galbenei, dar valea lui Stan m-a impresionat

    RăspundețiȘtergere
  11. Am uitat sa zic, in mai putin de doua ore esti fix in prima cascada :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Salut.
    Iata ca vara aia incendiara a venit si in weekendul asta o sa dau o fuga prin Valea lui Stan. As avea si eu nevoie de doua informatii de la tine daca se poate: prima, sa-mi spui de unde se intra in traseu (stiu ca inainte de Vidraru, dar nu prea e suficient) si ultima, cam cat dureaza toata treaba ca sa stim cum ne organizam cu plecare, dormit etc.
    Multumesc mult si toate cele bune.
    Alex.

    RăspundețiȘtergere
  13. Salut!
    Pana sa intri in tunelul care duce spre barajul Vidraru, in ultima curba gen "ac de par" trebuie sa fie aceasta troita:
    http://img.carpati.org/users/mf/mflo/mflorin/editor/fruntii/z_03_-_la_intrare.jpg

    Daca faci circuit, traseul tine maxim 5 ore, nu e foarte lung.
    Acesta ar fi cel mai bun RT pe care l-am gasit:

    http://www.carpati.org/jurnal/muntele_fruntii_-_valea_lui_stan_25-26_iulie_2009_/1528/

    RăspundețiȘtergere