miercuri, 26 martie 2014

De doua ori Sinaia

Au fost doua weekend-uri consecutive  in Sinaia, pe o zapada excelenta de primavara si intr-o zona de ski pe care o indragesc mult. In prima zi am mers cu Silviu, un om de munte cu care m-am inteles excelent inca  de la prima ora ( adica de la fix 5 dimineata :), pana ne-am despartit si cu care am schiat Valcelul Papagalului si Fata Ascunsa a Carpului. Totul pe piei de foca la deal si fara niciun ban dat pe sarme sau alte prostii. Au iesit 1300 de m la deal si 1200 de m schiat la vale. 100 de m diferenta de nivel i-am pierdut intre 1500 si 1400, acolo era primavara curata cu mici, bere si multi adidasi nike, iar eu eram o pata de culoare in colanti si cu schiurile in mana.
Iar in a doua  saptamana am mers cu tot alaiul ( inclusiv cea mica) in Valea Dorului pentru o noua zi de ski, pe un soare perfect de primavara. A fost o iesire asa cum imi place, cu multa lume cunoscuta jos in Valea Dorului si cu o "gradinita" mare care o astepta pe Bianca chiar la cabana. S-a jucat, a schiat cu mine si s-a integrat tare bine in gasca vesela plina ochi cu copii de varsta ei.
E foarte important sa o vad pe Bianca ca zambeste atunci cand este pe munte, e o placere pe care o simt si eu cand cea mica descopera singura de ce e bine sa-ti petreci cat mai mult timp in natura, departe de nebunia din Bucuresti. Iar in Valea Dorului eu consider ca suntem pe munte, desi avem un fier vechi de 30 de ani care se incapataneaza sa ramana acolo pe veci.

Si ca sa nu fie ziua prea monotona am dat o urcare pe Varful Scandurari. Coborarea a fost pe masura, iar omatul excelent. Retragerea am facut-o singur tot pe Fata Ascunsa a Carpului, dar de data aceasta zapada a fost ceva mai "crustoasa". Cu aceasta ocazie am bifat si ultimul Carp din sezonul: 2013-2014.

Sinaia ramane un loc special pentru mine, iar schiul de primavara se practica exelent aici. Suna ciudat, dar imi place mai mult ca la Balea, pentru ca totul e aproape iar terenul de joaca e fix asa cum imi place.

Tura de saptamana trecuta cu Bianca si Diana:

Tura de acum doua saptamani cu Silviu si cu Happy:

Papagalul a fost de vis, am prins cel mai bun firn din ultimii ani:

Si Fata Ascunsa a Carpului, aici e intrarea pe firul vaii:

Silviu e in mare forma azi:

1. Valea Dorului e unul dintre locurile mele preferate din Bucegi. Iarna, vara e drept ca nu prea. Poate si pentru ca acolo am organizat prima mea tura pentru prieteni, acolo am facut prima tura de iarna in bocanci, dar si pe schiuri de tura... deh, apare atasamentul si ramane :)

E interesant ca dupa Bansko ti-a placut sa schiezi acasa, eu dupa Austria nu am prea mai gustat schiul in Canada. E drept ca peisajul nu se compara, adica in Canada nu e nici macar un sfert din Valea Dorului, dar sa mai compar cu Tirolul...

p.s. La anu cea mica o sa fie direct pe schiuri :)

2. Sinaia e speciala. Si terenul dintre 2000 si 1400 e fix pe gustul meu. Am prins un Papagal de vis si chiar ma bucur ca am avut aceasta fereastra. De doua ori. Dar am si un regret: weekend-ul trecut s-au schiat bine vaile, cu firn de mai in ...martie. Dar nu poti sa le faci pe toate :)

3. asa deci... iti place mai mult in Sinaia decat in Balea :P... faine iesiri domnule!
    interesant ca weekendul trecut la altitudini mai mici ca-n Balea era firn... eu am prins crusta si apoi zapada moale (ca de aprilie).
    Firn doar o data am prins in sezonul de fata (la mijlocul lui februarie, jurnalul de acum de pe banda).

4. hehe, recunosc ca exagerez putin. E mult mai frumos la Balea, dar nu ma omor dupa coborarile din saua doameni pana la balea lac. E un fel de utza utza, dar valea doamnei si vaiuga sunt doua bijuterii. Cred ca o sa ajungem in mai, cand o sa fie mai cald si putem sa o luam si pe cea mica cu noi