miercuri, 3 august 2016

Calatori in Grecia

Canicula a fost principalul nostru dusman in acest concediu. Nu am avut o zi racoroasa in care sa ne bucuram de plimbari ceva mai lungi prin frumoasa Macedonie, dar am reusit sa stoarcem atat cat se poate dintr-un concediu de 11 zile. Pe langa scurte drumetii, plaja dimineata si seara si o tura frumoasa de moutain bike in Thassos cu nasul, ne-am plimbat atat cat ne-a permis maria sa....soarele si am vizitat principalele obiective turistica de langa Paralia Katerini si din insula Thassos.
Din pacate multe poze sunt arse, dar la 40 de grad, cu o sapuniera cu lentila relativ slaba, nu stiu cum pot sa storc mai mult din pozele pe care le-am facut.
Daca am ajuns la patru postari, atunci clar ne-a placut mult in Grecia. Dar data viitoare o sa alegem o perioada ceva mai...prietenoasa cu noi, adica sfarsitul lui mai sau jumatatea lui septembrie. Daca nu esti iubitor de canicula, atunci....lupta cu caldura e ca o lupta cu morile de vant ( cel putin asa a fost pentru noi).

Salonic.
Un oras tare frumos pe care l-am vazut intr-o seara cu 39-40 de grade. Cred ca au tot ce le trebuie in acest oras: marea, un munte in spate de 1200 de m excelent pentru mtb, Olimpul la 80 de km de condus pe autostrada si Bansko la 2 ore jumate.

Meteora e un loc extraordinar, poate ce mai impresionant loc pe care l-am vazut pana acum. Nu ai voie sa treci prin Grecia fara sa vizitezi acest loc plin de istorie si cu o mostenire cultura si religioasa ce intrec orice imaginatie.

Calatoria cu bacul spre insula Thassos e un moment de relaxare si poate singurele minute in care ne-am racorit asa cum trebuie. Aici temperatura maxima e cea a marii, adica 22 maxim 23 de grade.

Manastirea Archangelou Thassos. Biserica inca nu e terminata, e o copie superba a bisericii Sfanta Sofia din Constantinopol. Locul e de o frumusete incrediibila, totul catarat pe o faleza ce te duce cu gandul la o riviera franceza.

O calatorie cu vaporasul la poalele Olimpului. Ne-am distrat, am inotat  in mare si am mancat Tzatziki si baut vin bun grecesc pe vas. Excelenta idee, imi pare rau ca nu am avut timp sa repetam experienta si in insula Thassos:

Insula Thassos e tare frumoasa. Si aici sunt multe de vizitat, dar tinpul a fost limtiat si nu am facut poze prin toate locurile pe care le-am vizitat. Mare greseala:

Cariera de marmura din Aliki si Situl arheologic.

Un loc ce trebuie vizitat in insula Thassos, a fost o scurta incursine in Grecia antica, intr-un site arhelogic perfect conservat pentru turisti. E o drumetie de o ora jumate ce nu trebuie ratata prin vechea cariera romana de marmura, totul excelent explicat si amenajat de catre greci.