luni, 14 august 2017

Negoiu

                        
Am urca pentru a patra oara pe Negoiu si poate sa para ciudat, dar am ajuns pe varft de trei ori pana acum, pe cod rosu de canicula.
Pare un mic blestem sa prind temperaturi greu de suport chiar si la 2535 de m, dar pentru noi disconfortul termic nu e la fel de mare ca la caini. Pentru Happy  a fost o lupta continua cu canicula, de fiecare data cand gaseam un paraias, izvor sau o limba de zapada, incercam sa o racoresc cat de bine puteam. Ca sa va faceti o idee cat de cald a fost, am baut catee patru litrii de caciula, iar pe Happy am consumat cel putin doi ca o sa racoresc.
E bine sa vezi si partea plina a paharului, iar aceasta a fost "concetrata" in racoarea faina pe care am gasit-o langa lacul Caltun. Atat la urcare, cat si la coborare am stat mai bine de o ora. Am si un mare regret, pozele sunt facute cu telefonul mobil si nu am reusit sa redau imaginile pe care le-am vazut acolo. Lacul Caltun e unul deosebit, culoarea aduce cu gandul la apa limpede din Grecia, iar noi am profitat cat am putut de linistea acelui loc.

Traseul ales: Cabana Piscul Negru-Lacul Caltun-Saua Doameni-Varful Caltun si retur pe aceeasi carare. Am renuntat la ideea de a urca prin Strunga Dracului, e un traseu inchis din 2012 daca nu gresesc, dupa ce s-au prabusit mai multe stanci si nu am vrut sa riscam sa plecam cu o stanca la vale. Lumea inca mai urca pe acest traseu inchis, dar nu am simtit nevoia sa riscam ceva.
In ultimii ani am ales doar traseele din sudul Fagarasului. E relativ aproape de Bucuresti, cam 3 ore de condus si nu am parte de blocajele si de nebunia de la Balea. Traseul facut pe creasta e foarte fain si il recomand, dar in ultimii ani prostia si nebunia de pe Valea Prahovei s-a indreptat si spre Balea. E pacat, nu asa se face turism intr-o tara civilizata. Eu la Balea o sa ajung doar iana pe doage, asta daca nu gasesc o linie mai faina de ski pe sud.
                 























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu