miercuri, 24 noiembrie 2010

Bike Leresti

Ieri am avut o discutie ceva mai aprinsa pe un forum despre un subiect interesant, legat de marile investitii care se vor face in Poiana Brasov si pe Valea Prahovei. De la o replica suparata a plecat o intreaga disputa: "M-am saturat de atitudinea denigratoare la tot ce se face in tara asta si chiar la adresa tarii".
Si am fost acuzat ca nu stiu sa apreciez ce avem frumos si arunc cu noroi in toate investitiile care s-au facut in ultima vreme in turism ( mai ales in instalatiile noi de ski si in partiile care au aparut).
Sunt zone pe care le evit, gen Predeal sau Bran, dar sunt cateva locuri cu adevarat deosebite, uitate de investitorii care arunca fara mila vile cu arhitectura de bloc. O astfel de zona ar fi tinutul muscelului, un loc aparte caracterizat printr-un relief deosebit cu munti inalti (ca Iezer, Fagaras ,Leaota) sau de dealuri pitoresti, care poarta in padurile batrane de fag legende uitate de timp. Sunt zone incarcate de istorie, cu un farmec greu de descris.
Trebuie sa-i multumesc lui Nicu pentru traseul ales, si-a facut temele de acasa si a optat pentru o ruta usoara, dar perfecta pentru o zi frumoasa de toamna.

Am plecat din Leresti in jur de ora 11 si am ajuns pe Varful Stramtu putin dupa ora 14. Traseul poate fi facut mai repede, dar noi am ramas la poze. Si bine am facut, pe o asemenea vreme e pacat sa te grabesti:

Creasta Iezerului:
Stana de pe Varful Stramtu, in spate se vad Bucegii si Piatra Dragoslavelor:
Sudica Craiului:

A fost o zi superba, vizibilitatea a fost perfecta. Releul imens de pe Varful Costila parea la doi pasi de noi. Ce zi am prins!

Nu am pus pozele in ordine si nici nu vad de ce as face-o, noi am fost la o tura de relaxare, timpul a tinut cu noi:

Era atat de senin ca am vazut si Varful Postavarul. E ultimul din plan, pare o caciula foarte mica:

Apusul:

A trecut ceva timp de atunci iar peisajul frumos de toamna s-a schimbat. Dar amintirea e vie, parca ieri a fost.