luni, 15 mai 2017

Ski in sudul Fagarasului

Sa te duci la ski in Fagaras cand prognoza e foarte proasta, mi se pare o decizie gresita. Dar pofta de ski era cam mare si pauza putin cam lunga de aproape o luna, cerea o noua iesire pe doage. Cabina in Bucegi nu mai merge si stim cu totii ca in Bucegi nu prea a nins, fara sa stam prea mult pe ganduri am luat calea cea lunga Fagarasului, cu planuri mari de Valea Vistei. Am reusit sa urcam cu masina pana la 1700 de m, pana in dreptul cascadei Capra, dar vrmea din prima pana in ultima secunda a fost una de tot "rahatul". Va rog sa-mi scuzati expresia, dar alta metafora nu pot sa gasesc pentru combinatia magica de ploaie torentiala la 2 grade-ceata si la final lapovita si ninsoarea.

Trebuia sa fie ski de tura pe Vaiuga in Fagaras. Dar am uitat pieile acasa si am facut o mare drumetie cu Walkure in Sudul Fagarasului. Ceata a fost crunta si ne-a stricat planul de a urca in saua Capra pentru a schia Vaiuga, dar asta nu inseamna ca ziua a fost una ratata. Din contra, a fost o iesire excelenta!

Am schiat in nord din valea Doameni ( o tura simpla de incalzire), dar nu vedeam varful doagelor din cauza cetii si am revenit in sud pentru mai multe coborari faine.
Cel mai mult mi-a placut aceasta linie care pleaca din zona Varfului Paltinul ( varful e cam la 300 de m de creasta), cu o panta serioasa rau de 45 de grade la intrare, dar foarte lata.

Asa arata cand vizibilitatea permite, poza a fost facuta anul trecut in martie:























Si o perspectiva putin mai dramatica, aici se vad mai bine cei 600 de m diferenta de nivel schiati pana la masina:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu