vineri, 5 mai 2017

Interlaken


Interlaken este un PARADIS pentru cei care iubim muntele, iar pentru noi a fost si o premiera,  am salutat pentru prima data  Alpii mari de peste 4000 de m. E clar ca sunt la o alta scara, iar 1 mai muncitoresc l-am petrecut in cel mai spectaculos peisaj pe care puteam sa-l avem la doua ore de condus de Zurich.

Jungfrau domina tot peisajul cu al sau varf de 4158 de metrii, iar vecinii lui sunt la fel de bine impresionanti: Eiger  si Mönch. Nu ne-am aruncat la trenul care urca pana la Top of Europe Eiger, cel mai inalt tren din Europa si cu siguranta si cel mai spectaculos, dar cei 205 euro de caciula ne-au brusc taiat resperiatia. La fel si cabinele care urca mai sus de 2500 de m, dus-intors erau in jurul cifrei "modeste" 100-105 euro.

Decizia a fost simpla, mers pe jos pe valea Lauterbrunn pana la 1300 de m. Cam punctul final pentru noi, eram echipati lejer de vara, iarzapada trecea de 20-30 de cm si mai sus era iarna curata. Nu am mers in graba, am admirat toti ghetarii ce inconjoara valea si ne-am bucurat de cea mai frumoasa zi pe care am prins-o pana acum in Elvetia.

Urmatorul obiectiv a fost canionul Trümmelbach, un fel de sapte scari la o scare ceva mai mare. Canionul cu cele zece cascade e o mare recomandare daca ajungeti in zona, intrarea e 12 euro, drumetia ar fi si ea de o ora si zece minute, dar merita fiecare banut. O descriere mai buna o gasiti aici:  http://www.swissvistas.com/trummelbach-falls.html


Instalatie pe care am folosit-o a fost funicularul Top of Interken: 15 euro de caciula dus, iar la intoarcere o drumetie de 900 de m diferenta de nivel pana la masina. Am ajuns storsi acasa, ca dupa o zi serioasa de creasta Fagarasului sau urcat din Bran pana la Omu, dar a meritat.







































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu