miercuri, 6 martie 2019

Pelisor de doua ori

Nu vreau sa-i iau in brate si sa-i laud pe cei care administreaza partiile de pe Valea Prahovei, dar ceva bun s-a intamplat in ultima vreme.
Nu imi place schiul de tura pe partie, DAR sunt iesiri pe care le fac la prima ora, adica incep sa urc de la 7 dimineata pe partie, ca sa schiez in off piste Urechea de exemplu in Baiului, Pelisor si Peles la Sinaia, sau Lamba in Poiana. La 7 dimineata nu urca nicio instalatie si pot sa confirm ca cei care se ocupa de partii, isi fac treaba pe timp de noapte,
Marea problema a schiului in Romania: avem prea putine partii si prea multi turisti. De exemplu in Poiana, o statiune mica spre foarte mica dupa standardele din Alpi, sunt aproape la fel de multi schiori ca la Solden sau Stubai intr-o zi de weekend. Adica se calca in picioare si partia, sau cele 2-3 partii.....ajung "sifonate" dupa o ora, maxim doua. Pacat ca nu se fac noi investitii, ca.....vad ca ar avea cine sa le intretina. Si NU, nu sunt un ecologist convins, schiul e o industrie din care s-ar face bani frumosi. Si avem munti garla sa facem noi partii si sa ne apropiem de ce au bulgarii, sarbii sau ucrainienii. In acest moment si grecii sunt peste noi...
....................................................
Am inceput urcarea pe foci la 7 dimineata, intr-o liniste perfecta de inceput de primavara. Erau -8 grade la 1400 de metrii, dar un soare placut m-a incalzit pana am ajuns pe varful Furnica.

Devine o tura clasica, sa schiez la inceput de primavara cele doua vai mai putin cunoscute din zona Varfului Furnica: Valea Pelisorului si Valea Pelesului. Pelesul e o vale mai interesanta ca panta, are zone ce sar de 35 de grade, dar pe trei martie,  valea era plina de scoici si posibile placi de vant.

Am ales sa cobor Pelisorul de doua ori si am facut o schita mai jos cu cele doua abordari. Zapada a fost excelenta, pulvar rece de 15-20 de cm, peste o baza tare. Conditii ideale si am urcat de fiecare data la loc pe foci pana pe varful Furnica. 
Am inteles ca valea sub 1600 de m devine un chin si ....sa urc la loc 400-450 de m dif de nivel nu mi se pare o abordare dificila.

Sinaia imi ofera un log de joaca exceptional si inca nu am explorat tot ce ofera zona. Pur si simplu nu ma satur de ce ofera acest munte si cred ca mai sunt locuri care merita explorate, cum ar fi coborarea Nordica de pe Paduchiosul.


























Ziua a inceput cu o urcare faina pe partie si s-a terminat cu inca patru coborari intre 2000 si 1400. Doua pe Zade si doua pe un valcel mai putin cunoscut, care are rar zapada si e in stanga Papagalului.








 Si am hotarat sa pun cateva poze cu urcarea pe partie. Drumul de vara arata excelent la acea ora, baietii care se ocupa cu amenajarea partiilor au facut o treaba excelenta.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu