miercuri, 4 iunie 2014

Sfarsit de sezon

Am incheiat asa cum trebuie acest sezon de ski, ce a tinut surprinzator de mult pana pe data de 25 mai. Am avut cu siguranta cea mai proasta iarna de cand am pus doagele in picioare  si in care am facut ture de mtb pentru ca nu am avut material de dat la vale pe schiuri. Dar e posibil sa fi prins cel mai bun sezon de  primavara de cand am realizat ca sezonul de ski poate sa tina aproape 6 luni. 
Am avut omat din belsug dupa ninsorile din aprilie si mai, la peste 1800 de m a nins enorm de mult dupa 1 mai, iar riscul de avalansa a fost foarte mare, de multe ori au fost avertizari de risc 4 din 5. Cam mare riscul dat de INMH, dar a fost cat se poate de real!

Iar raportul iesirilor la munte a fost si mai ciudat, am avut 17 zile de ski din martie pana la sfarsitul lui mai si 6 zile de ski in sezonul de iarna. Aproape de trei ori mai multe zile pe doage in perioada cand lumea culege floricele, panselute si ghiocei, sau se imbata in mod traditional prin Vama Veche de 1 mai. Eu zic ca e bine si raman la parerea ca cea mai buna perioada pentru schi e in sezonul ceva mai cald, cand nu mai ai parte de viscol, vreme schimbatoare sau temperaturi de -20 de grade si ziua e foarte lunga. E un mare avantaj sa ai lumina pana la 7-8 seara si sa nu stai cu teama ca te prinde intunericul pe nu stiu ce coborare expusa. 

OK, nu ai pulvar, dar poti sa prinzi de multe ori zapada excelenta, de multe ori mai buna ca pulvarul. Cine nu ma crede sa incerce, eu an de an o sa am schiurile gata de "lupta" in aceasta perioada a anului. 

Duminica 25 mai a fost o zi buna pentru ski. Am dat 3 coborari: prima s-a consumat repede pe fata Sugarilor ce pleaca de la cabana Manoliu, a doua pe Valea Ialomitei pana aproape de cascada, iar ultima de la Omu, pe Valea Morarului de la 2505 m pana la 1640 m altitudine. Au iesit 1250 de m dati la vale, o mica performanta pentru aceasta perioada a anului si un omat cat se poate de bun. 
Din pacate anul acesta nu s-a format firnul, a nins prea tarziu iar zapada a ramas intr-o state pura de ...floscaiala. Clar nu pot sa le ai pe toate si daca te prezinti cu schiuri late echipate cu batranele legaturi duke, placerea de a aluneca la vale tinde spre OK. 

25 mai ultima zi pe doage de lemn! Eu zic ca a fost bine si ne gandim la un sezon mai bun ca cel ce s-a incheiat acum o saptamana! Simt un regret ca s-a terminat, de ce sa nu recunosc, dar acum e vremea drumetiilor cu Bianca si a turelor de mountain bike. Blogul nu se opreste aici si turele frumoase abia acum incep :).

Era sa uit, vedeta zilei a fost Happy, cainele cu urechi luuunngi ce seamana pe zi ce trece din ce in ce mai mult cu un iepure. Sau liliac?
 Fara ea schiul de primavara pentru mine nu are acelasi farmec, e ca o mascota ce se lupta cu omatul in fiecare an cand incepem sezonul vailor. Eu zic ca e fericita, cel putin asa pare.



























































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu