vineri, 4 octombrie 2013

Clasica de la Campina


De multe ori am auzit de tura clasica de la Campina, cu urcari criminale dar scurte pe asfalt si cu un peisaj diferit de ce vedem aproape in fiecare weekend pe Valea Prahovei. Si nu m-am inselat, aici totul e in panta: orice urcare incepe cu o rampa serioasa de minim 10 grade si se termina cu o coborare in viteza care te face sa iubesti putin ideea de a merge cu o cursiera pe drumuri bine asfaltate. Pe mine trebuie sa recunosc ca m-a prins putin si imi pare rau ca nu am facut si ultima urcarea: Valea Fiarelor, poate cel mai inclinat drum asfaltat din Romania. Dar nu e o tragedie, Campina e la 95 de km de casa si zona merita mai multa atentie din partea mea.

Satele de langa Campina sunt surprinzator de frumoase, fara vile inghesuite si cu oameni simplii dar care te saluta si stau la povesti atunci cand opresti in dreptul lor. Sunt sanse sa fac si o drumetie prin zona Secaria cu cea mica, Happy si cu Diana pe la sfarsitul lui octombrie si traiesc cu convingerea ca aici o sa descopar un tablou superb de toamna. Sarcina mea e simpla: sa trasez un traseu pitoresc pe dealurile si ulitele de langa satul Secaria cu ajutorul lui Google Earth. O sa folosesc aceasta tura ca "sursa de inspiratie": https://picasaweb.google.com/107524476304789170667/ToamnaPeDealuriSotriileNistorestiPh

Era sa uit, traseul e 100% pe asfalt si aduna aproape 1700 de m diferenta de nivel in 60 de km. Sa nu va imaginati ca sunt urcari lungi ca pe Transfagarasan, sunt mici si "intense" si te tin tot timpul in priza. E o tura medie spre dificila, care poate fi facuta si atunci cand vremea e ceva mai proasta. Din partea mea e o mare recomandare si daca aveti o cursiera cu pion mare cu siguranta o sa iasa o tura excelenta.
Pozele au o calitate cam slaba, sunt facute cu o camera Fuji de acum multi ani. E ok si asa, nu vreau sa plec acasa dupa o tura exacelenta si sa las acolo toate amintirile.



















Un comentariu: