miercuri, 13 mai 2015

Valea Cerbului cu alai mare


Valea Cerbului e usor accesibila si de multe ori are cea mai sigura si poate cea mai buna zapada in perioada aprilie-inceputul lui mai. Dar pana acum am reusit sa cobor aceasta vale doar de doua ori, prima data in martie 2012 cu o zapada incredibila pentru acea perioada a anului, cu intrarea de la Varful Omu si am schiat pana la Gura Diham, aproape 1500 de m diferenta de nivel dar cu o balaurea prin padure pe masura si cu o boschetareala de zile mari dupa intrarea in padure. A doua oara a fost anul trecut si mi s-a parut prea scurta, practic  ne-am oprit la intersectia cu Valea Caldarilor la 1750 de m altitudine si am continuat un mars lung de trei ore cu tot dulapul in spate. Dar acum ne-a iesit asa cum trebuie, pe trei mai am schiat de la intrarea de la baraca ( aproape 2400 de m), pana la intersectia cu Valea Urzicii ( chiar o idee mai jos de aceasta ), Finish bun pentru luna mai pe GPS, la 1430 de m.
Fetele erau foarte late, cu siguranta aveau peste 40 de m latime,  dar cu o zapada proasta rau la intrarea in vale pana la stana din Cerdac. Era un omat fresh de 40 de cm facut marmelada din cauza soarelului, genul de zapada care rupe ligamentele, cu siguranta cea mai proasta zapada pe care am schiat-o sezonul acesta ( si daca nu gresesc si singura).  Dar mai jos am intalnit un firn bun si foarte curat, excelent pentru dat la vale.

Si ca sa fie tura si mai faina am adaugat clasica coborare de la cabana Manoliu pana in firul Vaii Sugarilor. Aceasta fata are ceva special, are 310 m diferenta de nivel pana in firul vaii si sunt zone "tari", cu viraje pe o panta de peste 40 de grade. Merita facut acest ocol mic pana, practic adaugi o ora la drumul clasic Babele - Cerdac, dar castigi o coborare incredibila si o experienta pe masura pe inca o vale frumoasa din Bucegi.

Cred ca v-am facut capul calendar cu aceste denumiri si sincer imi pare rau ca nu am salvat track-ul pentru ca e o tura pe car e recomand atunci cand e zapada suficienta pe platoul Bucegilor.
Iar gasca, pai aceasta a fost "deliciul" turei. Fara acesti oameni vaile nu au niciun farmec, Totul se rezuma la dat cateva viraje, iar amintirile se pierd atunci cand urci in masina pentru a lupta cu traficul infernal de pe DN1.

Dar nu a fost cazul, am avut o aventura asa cum trebuie alaturi de oameni frumosi. Si cel mai important: am schiat iar cu Diana, iar de aceasta data chiar s-a bucurat de viraje frumoase pe fata din Sugari si pe firul Vaii Cerbului. Sunt detalii pentru multi, dar pentru mine chiar inseamna ceva o experienta traita impreuna intr-o zi superba de inceput de mai.























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu