luni, 18 aprilie 2016

In cautarea florilor din Ciucas si plimbare la Comana


Facem o pauza de schi si sarim direct in sezonul de primavara-vara dedicat drumetiilor  pe munte. Din pacate primavara s-a terminat in prima saptamana din martie, iar luna februarie a fost ca una de aprilie / inceput de mai.

Trebuie sa realizam ca o sa trecem prin schimbari importante in urmatorii ani si am pierdut acel anotimp de care m-am indragostit, inca de cand era mic: primavara cu al ei soare bland si plin de viata.

Ne-am trezit cu temperaturi exagerat de mari pentru luna aprilie, vorbim de 32 chiar 33 de grade la umbra, adica am ajuns la limita caniculei si avem un indice de confort termic ce se apropie de 75 de unitati ( pragul de canicula e de 76, adica suntem la o singura unitate de coldul galben specific lunilor iulie si august).
Incep sa cred din ce in ce mai mult in incalzirea globala, iar acest fenomen il resimtim cu totii din ce in ce mai puternic. Consecintele vor fi dure si or sa fie apara cat de curand. Iar ca o parere personala, cred ca am trecut la clima mediteraneeana in sudul tarii: veri extrem de secetoase si lungi, iar iernile bogate in precipitatii sub forma de ploi si ...de multe ori vijelii.
 Suna a Baragan?
 Dupa experienta Croatia, cu 44 de grade in timpul zilei la umbra si 38 de grade noaptea, nu pot sa zic ca o sa ma impac cu noul format...

In Ciucas si la Comana ne-am bucurat mult o vreme perfecta, cu un soare foarte generos si de acel verde crud care iti ramane pe retina si dupa o zi de munca la corporatie. Iar cel mai important: am fost cu familia.
Cea mica a gasit pe munte fix ce a cautat, floricele albe, violete, rosii si galbene. Un covor superb de culori pentru o lume frumoasa si  plina de copii.
In pasul Bratocea erau multi copii la plimbare in natura, e un pas spre o lume mai civilizata, iar primii pasi se fac tot pe munte. Avem nevoie de o generatie tanara si cu un respect deosebit fata de mediul inconjurator. Fara ei, viitorul o sa fie unul foarte diferit fata de lumea pe care o stim noi acum.


















Si iesirea de la Comana















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu