miercuri, 3 aprilie 2019

Schi de tura in Baiului si o iesire cu familia in Valea Dorului

Pentru prima data am schiat...toti patru intr-o zi superba de primavara ! Nu vreau sa induc lumea in eroare, a fost o singura coborare cu Emilia pana jos la cabana din Valea Dorului, dar a fost fain si ma bucur ca am trait si aceasta experienta. Legat de acest subiect e o discutie lunga aici si nu vreau sa contrazic lumea. Nici eu nu recomand la aceasta varsta, adica la 9 luni sa schiezi cu bebele la piept.
Ce pot sa zic ca dupa un an jumate riscurile scad daca schiezi cu rucsacul special de carat copilul. Dar e un risc pe care ni l-am asumat si a fost si motivul pentru care am facut o singura coborare. A iesit ok si am stat cu totii in Valea Dorului la soare, cea mica a reusit sa doarma aproape doua ore.







  
Carpul la retragere a fost colosal. Un firn perfect pana la 1600 de m, la intersectia cu drumul de vara si de acolo ...cu putin efort am ajuns la cota 1500. Pe versantul prahovean zapada a ramas putina zapada sub 1700 de m, dar in Valea Dorului sunt sanse sa schieze si de intai mai.

Trebuie sa recunosc ca e o senzatie speciala sa dai doua-trei viraje pe timp de zi in valea dorului si sa te retragi pe carp la final primavara

  


  


 Si o panorama faina de pe Varful cu Dor:

Am facut-o si pe asta, o nebunie de tura intr-o singura zi. Pe 23 martie la 3 dimineata eram in masina in drum spre Azuga, la 5 dimineata urcam pe partie Cazacu iar la 7 terminam prima coborare in caldarea abrupta Urechea-Cazacu de 350 de m dif de nivel. Au fost doua coborari inclinate, intr-o zona pe care o vanam de mult timp cu zapada stabila.

In minte aveam un rasarit de exceptie, asa cum am avut in Ciucas la inceput de ianuarie. Nu a fost sa fie, dar pot sa zic ca Bucegiul arata foarte bine in culorile diminetii:




Intre Urechea si Cazacu totul e foarte inclinat. Iarna riscul de avalansa e maxim in zona, dar acum zapada era stabila si foarte buna la vale. Un puf de  5 cm peste o baza tare au facut coborare un deliciu total:












 O avalansa imensa de sub Varful Cazacu m-a trezit la realitate si mi-a adus aminte de pericolele realele care apar pe munte atunci cand te astepti mai  putin. A fost o avalansa imensa, de 300 de m diferenta de nivel care a rupt tot ce a gasit in cale: copaci si chiar a sapat mai adanc in albia paraiasului din vale.

A doua coborare a fost intre Varful Urechea si partia Cazacu. Un half pipe de exceptie, aproape 400 de m diferente de nivel pe o zapada exelenta.
La 9 eram la masina, la 11 acasa in Magurele si la ora 15 ma plimbam pe plaja din Constanta. A fost o zi....cu de toate.
















Daca la prima ora urcam cu Lula in Baiului, dupa ora 15 am facut o plimbare faina cu Happy pe plaja. Era o vreme perfecta pentru stat la soare iar marea era superba. A fost o zi plina ochi, cu munte si mare, cu soare si ceata, cu zapada excelenta in afara partiei si cu o mare albastra ca cerul.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu