marți, 7 septembrie 2010

O vara in miscare

Pana acum v-am aratat cu ajutorul blogului o lume a imaginilor, o perspectiva prea statica cu peisaje, prieteni si oameni care iubesc muntele, dar lipsita de elemente vii ( fara voci, energie si miscare). Mi-am propus sa va prezint altfel zilele de vara pe care le-am petrecut pe munte. Cu ajutorul filmelor facute cu batranul Sony DSC S 90 (care se comporta excelent acum 7 ani), am pus in miscare iesirile noastre in natura . Spre deosebire de alti ani am petrecut mai multe weekend-uri in Bucuresti si am evadat mai rar pe munte. Asta inseamna ca ne maturizam, ne asezam la casele noastre, iar timpul incepe sa fie din ce in ce mai putin dedicat drumetiilor de weekend.

Creasta Iezer Papusa

Vara a inceput cu o tura ceva mai lunga: creasta Iezer Papusa intr-o singura zi. Vremea a fost perfecta, pofta de munte fara limite.

Fagarasii pe canicula: Varful Negoiu

Canicula la campie si caldura mare la munte. Am prins 29 de grade pe Negoiu, a fost o atmosfera tare incinsa dar a iesit perfect, am vazut caprite negre si am balaurit-o cu spor pe Culmea Podeanu. Asa s-a consumat traditionala iesire pe Varful Negoiu la inceput de vara:

Fagarasii pe canicula: Vanatoarea lui Buteanu

Acelasi munte dar schimbam locatia, . Am urcat pe Vanatoarea lui Buteanu si am schiat pana seara tarziu cu minischiurile Dianei. A fost ultima zi pe schiuri, ne-am dat pe 13 iunie in tricou si izmene:

Recunosc ca nu m-am descurcat cu schiurile Dianei de 1 m, dar ne-am distrat si asta conteaza:

Calator in Apuseni

Concediul facut in graba s-a consumat departe in cetatile de piatra din Muntii Apuseni. Am stat patru zile la cort, am ajuns in Trascau si in zona turistica Padis ( parca prea turistica) si am descoperit o picatura din Tara Motilor.

Operatiunea Moldoveanu

A iesit asa cum ne-am dorit. Am ajuns pentru a doua oara pe Moldoveanu si am trait clipe deosebite cu Diana pe acoperisul Romaniei. Am fost singuri, asa cum ne-am dorit. Varful a fost al nostru pentru jumatate de ora.

Pi Ceahlau

A ajuns o traditie ca in fiecare an sa adun pritenii din Constanta si sa petrecem un weekend pe munte la o drumetie usoara in prima zi, iar duminica la o plimbarica pentru a poza ce e interesant prin zona. Toata lumea s-a declarat multumita si le-am promis ca la anul o facem si mai lata.

Valea lui Stan

Am avut un weekend deosebit cu doua nunti si un traseu nemarcat in Muntii Fagaras. Si toate au fost sambata, 28 august. Distractia a inceput la 5 dimineata si s-a terminat a doua zi ...la 5 dimineata.

Cheile Tasnei

Dupa un weekend tare agitat uite ce a iesit: sambata am fost la o nunta la Calafat si am dansat toata noaptea pe hore oltenesti. Nebunie, 170 de invititati, 170 dansau pe hore, se faceau 6...7 randuri. INCREDIBIL. Nunta la olteni e fierbinte.
La 4 30 am plecat spre Herculane si la 7 dormeam sub cerul liber intr-o poiana langa Motelul Dumbrava (km 12). Am plecat la 12 si ceva spre Cheile Tasnei si la 9 seara eram in Bucuresti.

Cam asta a fost vara care a trecut. Ne-a parut rau ca nu am avut un concediu normal de doua, trei saptamani, dar nu s-a putut. La anu o facem si mai lata si o sa filmam mai bine. Sper sa cumapar un compact decent care filmeaza HD.

1. Foarte frumos! V-ati plimbat totusi ceva!

2. Bun bilant! Bravo! Urmeaza turele de iarana :D

3. Frumos bilant! Bravo! Urmeaza drumetiile de iarna :D

4. Pe munte e cel mai frumos iarna. Nimic nu se compara, pacat ca mai trebuie sa asteptam pana la prima zapada serioasa.

5. Frumos tare! O idee super cu aceste filmulete! Noi nu ne-am gandit.. Cred ca de acuma filmez si eu, cu pispirelul meu de Canon, ca D3000-ul nu filmeaza :(

6. Nikon D3000 e un DSLR ieftin si bun. Am avut ocazia sa ma joc cu el, mi-a placut, dar nu ar fi prima mea optiune pentru mers pe munte. Un DSLR poate sa fie de multe ori tare incomod, prea greu, nu pot sa-l scot in timp record si sa-l pun lo loc. Trebuie sa am grija de el sa nu il scap ....etc etc. Un compact sigur o sa fie prima optiune, stiu ca pozele sunt mult....mult sub orice dslr dar imi permite sa fiu mult mai "mobil". Acum compactele filmeaza foarte bine :)

7. Eu am D3000 si ai dreptate Marius, trebuie mereu sa am mare grija de el, e cam greoi de umblat cu el doar in mana pe munte. Si eu ma orientez catre ceva mai compact. Felicitari pentru toate drumetiile si la cat mai multe!