sâmbătă, 13 martie 2010

Malmö


Vine weekend-ul, ne uitam pe internet pentru un plan de bataie, hotaram ca nu e de stat in camera de hotel si parasim micutul orasel Traastrop pentru a revedea Suedia. Alegem Malmö, un oras aflat in sudul Suediei, foarte aproape de Copenga, pe care l-am gasit plin de surprize . Nu ma asteptam la nimic de la o urbe de 300.000 de locuitori, credeam ca o sa fie un monument in centru, o piata si multe multe blocuri. Ca asa e la noi.
Ce bine ca am gresit, Malmö ne-a asteptat cu o piata superba ce ne-a adus aminte de Piata Mare din Sibiu, strazi inguste, cladiri istorice pline de "culori si viata", un centru mare, fara masini ( accesul auto e interzis) si multa civilizatie. Ce sa zic, nota zece pentru arhitectura orasului.

Turning Torso Tower, opera arhitectului spaniol Santiago Calatrava :

Totul parea atat de simplu si de atat de "normal" in Malmö, fara cladiri "sticloase" langa monumente istorice, culorile erau bine alese, oamenii se plimbau linistiti fara a fi stresati de zgomotul specific oraselor mari :







Cred ca am gasit cea mai pozata statuie din oras:

Mi-au placut mult cladirile, un suedez foarte amabil ne-a spus ca s-au inspirat dupa arhitectura din centrul Parisului:


O fosta inchisoare e acum muzuel national din Malmö. Am intrat putin, am vazut ca e mult de vizitat si am plecat, pentru un asemenea muzeu ai nevoie de o zi intreaga:




Mancarea in Danemarca clar e jalnica. Nu au nicio treaba, e imposibil sa gasesti mancare gatita si comestibila. In Malmö ne-am retras la o carciuma frumoasa, cu lemn vechi vopsit simplu cu ornamente clasice, am baut o bere delicioasa si am halit juma de rata cu varza calitata si sos de vin. Ce bun a fost, ce veseli eram:


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu