marți, 4 mai 2010

1 mai muncitoresc, eu pe schiuri il traiesc



Sunt constantean dar de 1 mai vreau sa fug de balciul din statiunile de la mare. Nu imi place goana dupa distractie, disperarea de a sta in trafic cu orele pentru un weekend la mare.
Ne-am dorit ceva diferit: sa mergem la schi sus la Balea.

Sambata vremea a fost perfecta: soare, cer albastru, lume venita sa se bucure de zapada, schiuri si placi:



La Balea totul e diferit. Acolo ai vrea sa schiezi toata ziua, asa ca urci cu telecabina pana la Balea Lac, lipesti pieile de foca sau pui doagele si placile in carca si o dai frumusel la deal. Pentru o coborare de cateva minute trebuie sa urci juma de ora daca vrei sa ajungi in Saua Doameni sau o ora in Saua Caprei sau "La Steag". Noi am fost ceva mai comozi, stiam ca Valea Doamnei pastreaza zapada ceva mai buna, orientare nordica a ferit zapada de o fleoscaiala totala.



Valea Doamnei:



Balea Lac iti lasa un gust amar vara, dar iarna locul acesta pare special. Cei care ajung aici iubesc cu adevarat muntele si nu isi petrec toata ziua pazind mititei si carnaciori atarnati pe gratar.







Doua zile la rand am coborat doar in Valea Doamnei ca ... aveam chef de vale :). Sambata pana la ora 13 zapada a fost foarte buna, dupa mi s-a parut imposibil de schiat: o floscaiala imensa, omatul a fost incredibil de greu iar solutia salvatoare s-a ivit repede: pauza la Paltinu pentru ciroba si bere. Dupa am urcat iar in Saua Doamnei si am tras de noi prin zapada grea pana aproape de lac. Mai jos am prins firn pana la limita padurii, un deliciu.

Noi am dormit jos la cort, la intrare pe transfagarasan intr-o poiana verde cu iarba grasa si o panorama a Fagarasului greu de uitat.

Doua zile superbe, doua cupluri fericite:
Sabina si Andrei, ei au au dat carca-carca placa:


Iar noi doi ne-am bucurat de carca-carca schi:


Diana in actiune pe Valea Doamnei:



Duminica am prins o crusta asa cum nu am vazut pana acum, toti ne-am dat ca niste dude. Aproape de lacul din Valea Doamnei am gasit un firn usor de schiat, chinul s-a transformat in placere iar coborare pana la limita padurii ne-a adus un zambet mare.
Nu am fost pe Capra sau Pisica, acolo zapada am inteles ca era la fel de grea si placerea de a schia era aproape de zero.
Aici distractia a luat sfarsit, am pus schiurile si placile in spinare si pana la Balea Lac am facut un mic traseu de doua ore.

S-a lasat cu un weekend superb, un 1 mai plin de zapada si cu o gasca foarte frumoasa. Sigur o sa revenim aici, speram in aceeasi perioada si cu o speranta ca data viitoare zapada o sa fie ceva mai buna si noi putin mai sportivi :).

3 comentarii:

  1. Un Dragos mic si barbos4 mai 2010 la 22:55

    Ce draguuuutz! Just kidding, misto tura.

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte tare tura! la mai multe!

    PS: am vazut ca ai adaugat site-ul nostru "Clipe libere in doi" in lista de bloguri. Multumim! Modifica te rog url-ul in: www.clipelibereindoi.com A fost schimbat de curand. Multam!

    RăspundețiȘtergere
  3. Gata, s-a rezolvat. Urmaresc blogul vostru si sa va bucurati doar de ture frumoase

    RăspundețiȘtergere