miercuri, 22 august 2012

De trei ori Moldoveanu

Se intampla si lucruri frumoase atunci cand te astepti mai putin. Au fost saptamani "de foc" dupa ce s-a nascut Bianca, am schimbat pampersi dupa pampersi la ore minune, am dormit putin, pentru prima data am incercat sa gatesc ceva ( dar nu a iesit asa cum as fi vrut) si m-am straduit sa-mi iau in serios rolul de tatic. Nu stiu cat am reusit, dar traiesc cu convingerea ca am incercat.

Dar o fereastra catre munte mi s-a deschis cand credeam ca o sa petrec un nou weekend fierbinte in Bucurest. Si ca sa fie totul frumos, am "cucerit" pentru prima data varful Moldoveanu intr-o singura zi, cu plecare matinala la 4 dimineata din fata blocului din bulevardul Ghencea. Se poate dar nu e usor, noroc cu cei care s-au mobilizat putin si au reparat Transfagarasanul intre Vidraru si Cabana Capra, astfel drumul l-am parcurs in mai putin de trei ore pana in fata cabanei, iar lupta cu muntele s-a dovedit mult mai usoara. Pe vremuri faceam aceeasi distanta in patru ore ...chiar cinci ,din cauza unor " cratere" imposibil de ocolit.

Traseul ales: startul de langa Cabana Capra, din caldarea Fundul Caprei si directia La Trei Pasi de Moarte- Varful Mircii- Lacul Podul Giurgiului- Saua Podragu- Varful Vistea- tinta zilei Varful Moldoveanu.

Ritmul nu a impresinat pe nimeni, dar vremea a fost superba cu un aer racoros care ne-a trezit la viata dupa doua luni in Bucuresti de canicula, peisajele ca de obicei ne-au lasat fara cuvinte, iar tovarasii de drum mi-au fost colegi de la corporatie...si Happy.

Acum patru ani am ajuns cu Diana pentru prima data pe Moldoveanu, a fost o experienta superba si am trait clipe de neuitat alaturi de o catelusa tare simpatica pe nume Elodia :)


Prima data ne-a luat mai bine de trei zile ca sa ajungem pe acest varf si am condus sute de km pe un drum lung, pana la complexul Sambata, ca sa ne suim pe acoperisul Romaniei. Acum stim ca Fagarasul e mult mai aproape daca trecem prin Curtea de Arges si o sa incercam in 2013 o alta abordare ceva mai indrazneata prin Valea Rea, cu bicicleta din satul Nucsoara ( aflat la 160 de km de Bucuresti), cu o tura de MTB pe forestierul de 40 de km si cu o drumetie scurta de 2 ore, pe traseul plin de cascade ce duce spre cel mai inalt varf din Romania.

Happy trece cu bine de zona " La trei pasi de moarte". Pentru ea avem planuri frumoase, vrem sa facem creasta Craiului la o singura zi cu plecare din Bucuresti ( stim ca se poate si aceasta provocare).


Sunt cateva zone incredibile in Fagaras, iar aceasta ar fi una: Varful Mircii cu o perspectiva de neuitat spre vestul masivului.


Gabi ( colegul de la corporatie):


Un ciobanesc timid i-a facut curte lui Happy fara succes. Fetita noastra e tare pretentioasa, nu se incurca cu acesti flacai:



Lacul Podul Giurgiului:


Lacul si Cabana Podragu:


Ne apropiem de marele urcus, urmeaza "sperietoarea Vistea". Aici Happy accelereaza puternic si fara pic de mila a scos untul din mine. Am incercat sa ma tin dupa ea, am facut marele urcus fara nicio pauza, iar pe unele portiuni am apasat la maxim pedala de acceleratie, dar fara niciun rezultat, dulaul nostru Dobrogean m-a fugarat pana am picat lat...


Ajungem pe Vistea si aici toata aventura noastra plina de peripetii simt ca se termina. Moldoveanu era plin de turisti, un grup de peste 50 de temerari "invadase" creasta ce duce spre acoperisul tarii. Acum doi ani am gasit steagul tricolor "ancorat" la 2544 singur, parca parasit de lume, acum pe Moldoveanu era mai aglomerat ca la metroul din Piata Victoriei la o ora de varf. Am simtit un gust amar si mi-a parut rau ca nu am retrait aceleasi clipe frumoase pe care le-am simtit alaturi de Diana...




Drumul lung spre casa:


La 12 noaptea eram acasa, obositi dar fericiti ca am ajuns pe Moldoveanu intr-o singura zi.

Inca ceva, pentru toti cei care plimba patrupezii prin parcuri sau prin tarcurile de catei, am o rugaminte: sa-i scoata macar o singura data in scurta lor viata pe munte, sa-i lase sa se bucure de salbaticia naturii si sa-i vada pentru prima data cum se bucura de libertatea care li s-a oferit. Multi imi spun ca o sa oboseasca, ca o sa se sperie...sau tot felul de aberatii pe care nu pot sa le diger. Noi i-am oferit aceasta sansa dulaului nostru gasit in tomberon, pentru Happy sunt cele mai frumoase zile atunci cand descopera o carare simpla ce duce spre muntii incarcati de farmec.
Ne creste inima cand o vedem pe Happy asa fericita si asteptam cu nerabdare inceputul lui septembrie, ca sa iesim cu Bianca si restul familiei pentru prima data pe munte.

15 comentarii:

  1. Woaaaaaaaaaaau! Au reparat Transfagarasanul????
    Maaama, ce veste buna mi-ai dat!!!
    Am zis ca nu mai trec pe acolo decat dupa ce il repara!!!!

    Suuuper!

    Ma bucur mult ca ati avut o tura asa reusita! Pacat ca era asa aglomerat pe varf dar... asta e...

    Planul de la anul suna si mai super! Si eu mi-as dori tare mult sa urc pe traseul acela, este superb...dar noi nu le avem deloc cu bicla... Poate asta o sa ma motiveze sa ma apuc si de bicla? I donno... :)

    Nu de alta dar nu merg pe acolo cu masina nici sa ma pici...

    RăspundețiȘtergere
  2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  3. Voi aveti o masina mai ok pentru forestiere, dar drumul din Valea Rea e unul ceva mai prost...
    As vrea sa incerc si aceasta varianta, bici si drumetie, o proba de duathlon spre Moldoveanu. O sa ascudem bicicletele in Padure si o sa le legam de un copac...nu cred ca o sa le fure cineva.
    Legat de transfagarasan, nu e ca in palma, dar e mult mai bun, se vede ca au asfaltat ceva. Din pacate pot sa fac ture de maxim o zi, unele au fost incredibil de scurte, am plecat la 5 dimineata si la 15 eram in fata usii :). Asta e, dorul de munte e la fel de mare ca in prima zi:)

    RăspundețiȘtergere
  4. Super tura, intensa probabil din pricina timpului, iar Happy e cel mai bun exemplu despre cum ar trebui crescuti si respectati cainii. Unde mai pui ca-i tare simpatic, inconfundabil si chiar ma gandeam ca e deja o emblema, un brand al "drumului cel bun" :D

    Cat priveste aglomeratia e specifica lunilor iulie-august si vremii bune, eu anul trecut in septembrie numai cu ceata mi-am dat Buna ziua :D

    RăspundețiȘtergere
  5. Salut,

    Offf, ce am mai cautat eu echipa sa urc pe Moldoveanu pe traseul descris de voi... daca cumva e cineva pe aici care a planificat asta pentru un weekend in septembrie, sa lase un semn, m-as lipi si eu de echipa, daca se poate!

    RăspundețiȘtergere
  6. Cand ati fost? pe 22? noi am fost de sf Maria 15-18
    3 zile ca pe 15 am urcat la capra pe bezna
    Si noi am prins o super vreme,
    Pacat ca nu ne am intalnit imi place de Happy :P
    Pe Bella chiar nu puteam sa o aduc aici :P
    http://rucsacdemunte.blogspot.ro/2012/08/moldoveanu-vistea-fagaras.html

    RăspundețiȘtergere
  7. Happy marca inregistrata " Pe drumul cel bun" :). Nu suna rau.

    Mihaela nu mai situ exact pe cat am fost,cred ca pe 21 iulie, dar nu sunt sigur :). Aveti un blog frumos si cine stie, poate ca Bella o sa ajunga intr-o buna zi pe Moldoveanu :).

    RăspundețiȘtergere
  8. Sti ce e culmea, prima data cand am mers pe munte cu un caine, ne-a fugarit rau de tot un bison pe Jepii Mici. Nu cred ca am vazut pana acum un caine mai turbo

    RăspundețiȘtergere
  9. cum poti sa faci traseul balea lac , vf moldoveanu intr-o zi? cine poate sa-mi raspunda? multumesc

    RăspundețiȘtergere
  10. Merge facut la o zi ...dar mai greu cu plecare din Bucuresti. Daca dormi la Balea ( sau pe transfagarasan) poti sa faci traseul intr-o zi cu plecare la 7 dimineata, intr-un ritm ceva mai alert.
    Am intalnit doua grupuri care au reusit si nu erau super alegatori montani. Trebuie putina vointa si intre 10 si 12 ore de mers sustinut pe creasta.

    RăspundețiȘtergere
  11. Salutare! Am facut si noi acest traseu in septembrie 2013, in 15 ore, cu plecare tot de la Cabana Capra. Presupun ca este un timp lung pentru profesionisti. Dar pentru mine a fost o performanta: pentru prima oara in Fagarasi, si pentru prima oara facand fata unui efort asa sustinut. Sincer, cand am vazut urcusul de pe Vistea, am simtit ca mi se termina bateriile, dar am reusit sa mai gasesc resurse. La intoarcere ne-a prins intunericul exact la Trei Pasi de Moarte, dupa ce am scapat de lanturi. Eram echipati ok, o frontala in plus n-ar fi stricat, dar chiar si asa, pentru mine a fost o aventura de neuitat! Fagarasii sunt superbi, maiestuosi si au ceva aparte, unic.
    Carmen

    RăspundețiȘtergere
  12. ps: tare draguta Happy, chiar pare cel mai fericit caine din lume, sus pe varf :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Eu zic ca e ok cat ati facut si e bine ca prima tura in Fagaras a fox fix pe acoperisul Romaniei. E o mare reusita si e bine ca nu v-a prins intunericul in zone expuse.
    Si asa e, Happy e tare happy pe munte. In apartament e unhappy :)))

    RăspundețiȘtergere
  14. Salutare, sunt din Chișinău și planificăm și noi urcarea muntelui pentru vara 2015)
    Care e cel mai bun traseu și cât e de ușor să te orientezi în munți, să nu ne abatem de la traseu, etc.? Și unde pot găsi o hartă bună a traseurilor?
    Planificăm și noi să-l parcurgem într-o zi căci facem un tur întreg al României. Mulțumesc anticipat)

    RăspundețiȘtergere
  15. Salut Adrian!

    Sunt doua variante pentru o zi, dar nu sunt usoare. Tura tine intre 9 si 12 ore dar mers bine.
    Prima ar fi din sudul fagarasului, putin mai sus de cabana capra incepe traseul ce duce spre fereastra zmeilor. Se ajunge doar cu masina acolo, de retinut ca se pleaca pe un forestier foarte aproape de cascada capra. Traseul urca pana la refugiul fereastra zmerilor si duce direct in creasta in zona: la trei pasi de moarte. De acolo se merge pe traseul de creasta pana pe Moldoveanu, cam 4 -5 ore dus, 4-5 ore intors ( intoarcerea e fix prin acelasi loc). E fix tura pe care am pus-o pe blog. A doua varianta ar fi prin nord, pe Valea Vistea. Din pacate nu l-am facut si nu pot sa-ti ofer mai multe detalii, dar merge la o zi tur-retur. Sper sa fie ok aceste informatii. Si harta fagarasului: http://trasee-marcate.ro/img/fagaras.jpg

    RăspundețiȘtergere