joi, 16 mai 2013

Ghetarul Stubai


Despre Stubai Gletscher nu sunt multe de spus, la fel ca statiunea mamut Ischgl in care am petrecut concediul de ski acum doi ani, mi s-a parut o zona mult prea "industriala", plina de instalatii, turisti, cabane pentru toate gusturile si un acces aproape perfect de la prima statia a gondolei, spre toate partiile care incep mai sus de altitudinea de 3000 de m.
Daca vrei un concediu clasic la ski aici nu poti sa dai gres, totul pare gandit asa cum trebuie, sunt  partii toate culorile, telescaune si gondole la care nu stai mai mult de zece secunde la coada, iar zonele de balaureala m-au uns pe suflet. Am auzit tot felul de replici ca pe ghetar nu gasesti nimic de schiat in afara partiei, ca totul e prea lin si in multe locuri plat. La Stubai e bine sa mergi cu doua perechi de doage, una de partie ca sa te bucuri de viraje carv pe derdelusurile lor amenajate ok si una lata cat usa de le veceu, pentru zilele cu multa zapada. Terenul de joaca e imens si daca ai si o legatura de tura variantele de coborare sunt superbe si cu diferente foarte mari de nivel.

Singura problema pe are am intampinat-o a fost distanta cam mare intre locul de cazare si statia de plecare a gondolei spre ghetar. Cred ca au fost aproape 26 de km, putin cam mult si daca nu gresesc nicio cazare nu e la o distanta mai mica de 20 de km fata de gondolele ce urca pe ghetar. Daca ai masina in maxim 40 de minute esti in gondola... parca e un pic cam mult :).

Pentru Bianca a fost si o mare reusita, a urcat pana la 2630 de m si a petrecut aproape o zi intreaga in zona de joaca, special amenajata pentru copii de toate varstele. Nu au fost probleme, a dormit si a mancat asa cum face si la nivelul betoanelor din Bucuresti.

In Austria sunt cabane pentru toti turistii, iar preturile mi s-au parut de cele mai multe ori decente. In centrul vechi al Bucurestiului, sau la carciuma de la cota 2000 din Sinaia, cred ca sunt preturi ceva mai mari ca la cabanale la care am manat sau am baut berici. Cum ziceam, aici lucrurile sunt facute cu mult cap, exista un respect deosebit pentru turisti, iar serviciile pentru mine au fost de nota zece.

Sper ca urmatoarea iesire la ski in Alpi sa fie putin diferita. Formatul e unul care imi place ceva mai mult, stat la cabane sus pe munte in zona ghetarilor, departe de statiuni, pentru a face ski de tura in fiecare zi. Ar fi frumos :).


















Un comentariu: