miercuri, 19 august 2015

Lacul Bled, o zi de cicloturism, canionul Vintgar si castelul Bled


De Slovenia ne-am indragostit in mai putin de 4 zile de stat pe malul lacului Bled. Eu am o vorba tare simpla: avem o tara tare frumoasa pana vezi Alpii, iar daca ajungi in acest colt al Sloveniei, cu siguranta o sa-mi dai dreptate. Culoarea lacului e incredibila, totul e curat, castelul care domina peisajul de pe stanca inalta de 120 de metrii te duce cu gandul la o atmosfera putin medievala, iar biserica de pe micuta insula e incantatoare. Totul se imbina intr-o armonie perfecta in cel mai frumos loc in care am stat cu cortul pana acum.

Cazarea in camping e surprinzator de scumpa, 28 de euro pe noapte pentru doua persoane, cu masina si cort...dar e foarte curat si civilizat. Daca noua ni s-a parut mult 28 de euro, trebuie sa recunosc ca preturile sunt normale din ce am vazut, pentru ca nivelul de trai e la fel ca in Austria. Iar vestea buna e ca NU EXISTA ROMANI. Nu dezvolt subiectul, dar si aici am o teorie simpla care se rezuma la educatia noastra si la cei sapte ani de casa. La romani nu prea exista si se vede atat in tara, dar mai ales peste hotare! Nu la toti romanii, dar aproape la toti ...

Ca sa vizitam obiectivele zonei am inchiriat doua biciclete, 15 euro de caciula o zi intreaga, dar echipate foarte modest si care cantareau intre 15 si 16 kg. Ideea era sa facem cicloturism si sa vizitam obiectivele zonei Bled: canionul Vintgar, satele pitoresti de la poalele Alpilor si castelul Bled.

Pantele sunt criminale, credeam ca doar in zona Campina o sa gasesc urcari sfasietoare cu panta constanta de 12-13  grade, dar m-am inselat. Cu porcul de 16 kg din dotare am simtit ca o sa rup lantul de mai multe ori in punctele ce depasaseau cifra magica de 15 de grade, dar in mod surprinzator a scapat de fiecare data.
Am avut o urcare SADICA, asa cum e si cea de pe Sultanul, dar de 200 de m diferenta de nivel si cu un finish superb langa o biserica mica si incarcata de istorie, intr-un punct de belvedere de unde puteam sa admiram aproape tot parcul National Triglav. Sus ne astepta o carciuma cocheta, cu terasa si o harta a zonei.

Canionul Vintgar e din seria UAUU, apa are o culoare de Pothoshop, iar castelul Bled nu trebuie ratat. Initial mi s-a parut scumpa intrarea, dar peisajul de sus a meritat toti banutii.
Pentru Vintgar recomand acest LINK. E un must daca ajungi in zona.
A fost primul contact cu Slovenia de care ne-am indragostit.


































3 comentarii:

  1. Aaaa, am fost acum câțiva ani pe acolo și nu mai știam cum se numește canionul. Hehe, mersi de doza de lecitina.
    Faină Slovenia, nu? :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumoasa parte a Europei, am fost acu o luna prin Serbia Croatia Muntenegru si mi-a placut tare. Slovenia n-am apucat sa vad dar e timp :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Muntenegru e urmatoarea noastra tinta. Si vrem si o noapte in Belgrad :D

    RăspundețiȘtergere