luni, 9 martie 2020

Bansko 2020

 Gata cu concediul la bulgari. Despre Bansko s-a tot scris, e plin internetul de informatii. Eu de sase ani nu am fost pe acolo, dar acum m-am intors cu o alta imagine.
In primul rand a ajuns o statiune monstru, poate exagerez, dar ca suprafata (domeniul schiabil e fix acelasi mai putin noul scaun pana la 2482), cred ca e cea mai mare statiune din Europa. E un monstru si nu are nimic in comun cu aerul "intim" din micile statiuni din Alpi, care au in spate un domeniu schiabil de peste 200 de km de partii.
Ce pot sa zic, am prins in general o vreme foarte buna si asta a contat mult pentru un copil mic de 1 an si 8 luni.
Dar sa revenim cu parerile Pro si Contra.
Pro: DISTANTA, fara sa fortez si mergand perfect regulamentar am facut la dus 6 h si 50 de minute și 540 de km la volan. Am ajuns la 12 fara 10 si in mai putin de doua ore eram pe partie in aceeasi zi. Bulgarii au facut multi km de autostrada, iar acum scapi de Sofia in mai putin de 15 minute pe o autostrada cu 3 benzi. Ramai PROST!!!!!!
Calitatea partiilor: ireprosabila. Bulgarii le bat perfect. Inca ceva, am schiat in Austria, Elvetia, Spania si Italia. La bulgari sunt printre cele mai bune partii pe care am schiat. Nu stiu cine le-a proiectat, dar...nota 10 aici.
Au scos o vechitura de scaun si au pus unul nou pana la 2420 de m. Excelent gandit.
Mancarea de la Bla bla, imi pare rau ca abia acum am descoperit localul. Preturi relativ decente si mancarea e excelenta.
Tot concediul m-a costat fix 1000 de euro, am pus TOT: motorina, cazare, mancare, skipass.
Au munti mari, schiezi de la 2600 de m, iar zonele de freeride sunt excelente.

Contra: Gondola lor e o mizerie, am urcat in fiecare zi cu masina si am poluat muntii lor cu drag si sport. Nu poti sa stai in acel OMOR cu copii mici. E o bataie de joc.
PRETURILE!!!!! Skipass-ul 35 de euro, aproape la fel ca in Alpi si nu au gandit NIMIC pentru familii. Nu au niciun pachet skipass+ plus copii. Pentru copiii de 7 ani platesti aproape la fel ca la adulti.
Eu am fost un mare magar si am declarat ca Vio are 6 ani. Compar cu alte statiuni din Bulgaria: POMPOROV si BOROVETS, acolo au tot felul de pachete skipass pentru familii. Pentru multi nu conteaza aceasta informatie, dar pentru noi e foarte importanta. In Italia copii au gratis până la 9 ani și 6 luni!!!
O portie de cartofi prajiti cu carnat......15 EURO!!!!!! O cafea 2 euro. Compar cu Italia, acolo aceeasi mancare e 10 euro si cafeaua 1 euro jumate. Si e imposibil sa compari Cervinia cu Bansko .
E plin de englezoi PRAF la schi. Nivelul lor e sub orice critica, credeam ca la noi se schiaza prost. Nici vorba, mai varza ca englezoii pe partie nu am vazut pana acum. Si e un risc pentru toti cei care se dau pe partie.
Amabilitatea bulgarilor, e la fel ca a noastra. E o diferenta de la cer la pamant intre bulgari si greci de exemplu. Angajatii ULEN daca nu gresesc, isi fac treaba la fel ca noi, cu acel aer de ....lasa-ma in pace si zbori de aici.
OMORUL din weekend. Am nimerit de ziua lor nationala. Greu de descris ce e acolo in acea perioada. E fix ca in Poiana de sarbatori. A tinut putin, am prins doua zile acel OMOR, dar ...ne-a lasat un gust amar.
E de bun simt sa puna bule la scaune in gol alpin. Si in Alpi sunt multe statiuni fara bule pentru scaune, dar ar fi frumos in timp sa puna.
Concluzia: nu cred ca o sa revenim curand. A fost OK, dar cu siguranta urmatorul concediu o sa fie in Alpi. Am schiat si eu si Diana maxim 30 % din ce am fi schiat fara copii, dar noi am vrut sa mergem cu totii in concediu.
Ca familist si ca tata care NU isi lasa copilul mic acasa in concediu, Bansko nu ofera nimic. Nu am gasit nicio baie sa schimb copilul de caca sau sa il pun pe olita. In Alpi e un MUST!!! Plus formatul cresa-gradinita, sa lasi copii de la 6 luni si tu poti sa schiezi linistit. Un serviciu pe bani, dar foarte important pentru noi. Ca pret o sa fie cel putin DUBLU, dar.... sunt dispus sa dau acesti bani.







































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu