vineri, 12 august 2022

Muntenegru

Muntenegru e o tara mica, cat Dobrogea noastra, dar care ofera multe de vazut.

Pot sa zic ca o saptamana cat am petrecut noi in zona de munte, cat si in cea a litoralului muntos cu deschidere spre Adriatica, nu e suficienta. Sunt multe de vazut, dar ruta de intoarcere era prin Croatia si imi pare rau ca nu am ajuns si in zona lacului Skadar.

Aici e de revenit, preturile sunt inca decente, din pacate nu am ajuns in zona lacului Skadar, nici litoralul nu pot sa zic ca l-am vazut in zonele cu plaje de nisip si ideea de a cupla zona ramasa cu Albania, o sa prinda contur intr-un viitor indepartat. Ne-a placut mult aceasta tara cat doua judete din Romania, totul e la trei ore maxim de condus, iar mama natura a fost extrem de generoasa cu cei 600.000 de locuitori ai Muntenegrului.

Vremea a fost ideala, am avut o vreme racoroasa in zona montana, cu minime de 4 grade de dmineata in statiune Žabljak si o vreme placuta la mare, de maxim 32 de grade. Perfect as putea zice. Noua ne-a placut mai mult in zona montana, dar nici marea nu e una clasica, in zona Kotor-Budva sunt munti de 1500 chiar 1700 de m care se varsa fix in Adriatica. E placut, dar parca prea aglomerat.

Durmitor si imparatia calcarului in Muntenegru si Varful Bobotov Kuk.

Lacul Veliko Skrcko Jezero si un peisaj ca in alpi. A doua zi de mers pe munte a fost superba.

Pentru prima dată la rafting, o baie in Tara la 12 grade, o săritură Demnă de un constănțean și o plimbare de seara la Lacul Negru. Daca zona canionului Tara e unu la unu cu Valea Cernei și trebuie să ne mândrim cu acesta bijuterie, apa râului Tara e din alta lume. Poate cea mai faina apa pe care am văzut-o până acum.

Kotor luat la picior si o zi petrecuta pe mare cu Diana. Am facut o mica drumetie, am urcat pe o carare foarte frumoasa, care pleaca dincolo de aripa nordica a cetatii si am coborat pe trepte. Trei ore si ceva, mers usor si cu o priveliste fantastica. Zona Kotor e deosebita, pacat ca sus sunt gunoaie ca in Romania, iar in zona cetatii daca nu esti la ora 8, nu prea gasesti locuri de parcare si dai de un blocaj monstru.