vineri, 6 noiembrie 2009

6 noiembrie- Prima zi de schi


Primesc un mail de la Catalin: se schiaza excelent la Sinaia, peste 40 cm de pulvar pe valea carpului. Ciudat, m-am uitat pe camere si nu am gasit urma de zapada la Balea, Parang, Azuga, Predeal, Poiana, statiunile din Maramures, nu e nea in toata tara. Cum sa fie la Sinaia??? Dau telefoane, aflu ca totul e OK si joi 5 noiembrie s-a putut schia pana la telegondola care pleaca de jos din statiune: http://www.derdelus.ro/2009/11/06/5-noiembrie-2009-prima-coborare-la-sinaia/
Pai e simplu, il intreb pe sefu daca pot sa-mi iau liber pentru vineri, vorbesc cu Dragos si pe 6 noiembrie sunt calare pe scanduri, la cota 2000, pentru un nou sezon de schi.
Zapada: multa, in unele locuri ajunge la peste 1 metru, dar santurile nu au fost acoperite, sunt multe canale care au un rol vara ( nu mi-am dat seama pentru ce), am dat de multe drumuri forestiere, pline de piatra cubica, tevi ( ???) si alte capcane perfecte pentru o zi de schi ( sau freeride ca nu am idee daca Sinaia are domeniu schiabil, anul trecut a murit un om pe "partia drumul de vara" intr-o avalansa, singura exceptie ar fi sus la 2000: Valea Dorului). Prima coborare am facut-o pe drumul de vara sa vedem cum se prezinta zapada: foarte grea, muschii i-am incordat la maxim si facem pauze ( un pic cam multe), picioarele nu vor sa ne asculte pe floscaiala asta.

Trebuia sa fie si carp-ul, pana la 1800 pe fetele ceva mai inclinate si ferite de soare am dat de zapada excelenta, un pulvar usor de controlat ( cu mici zone de crusta). Mai jos fata mare a carpului a scos untul din noi, zapada era foarte grea ( aveam senzatia ca mutam muntii din loc cand faceam o cristiana), pacat. Portiunea dintre fata mare si intersectia cu drumul de vara avea o zapada ceva mai buna, soarele a ajuns mai greu acolo si S-urile curgeau mult mai frumos.
Eram sigur ca intre cota 1500 si telecabina de la 1400 o sa fie plin de pietre, astfel alegerea a fost simpla: "noile" schiuri second hand Rossignol Bandit B2 cu 76 la mijloc, destinatia lor fiind schiul de tura ( mai trebuie sa le iau piei de foca si sa pun batranele Silvretta 400). Un schi bun, foarte usor de controlat, cam moale care nu are ce cauta pe partii inghetate, ( alegerea e simpla aici: Volkl Karma cu noile legaturi Look P nu stiu de care), dar isi merita banii si e facut de o firma pe care nu prea o suport. Rossignol si Atomic par optiunile perfecte pentru romanasii obsedati de doage race pentru partiile carpatine ( nu stiu de ce toti sunt indragostiti de race si refuza din start gama all mountain, cred ca ar fi alegerea ideala pentru "statiunile" noastre, o fi ca e ca la masini: daca ai audi sau vw esti cel mai smecher din parcare, nu conteaza ca masinile au peste 200.000 de km si le atarna tabla).

Sezonul de schi a inceput mai devreme decat ma asteptam, primavara am incheiat distractia cu o coborare pe Valea Malinului pe 16 mai, iar azi, pe 5 noimbrie, intr-o zi superba cu un soare cald de... primavara ( parca prea cald) am pus schiurile la vale. Am plecat acasa fericiti, ne-am facut damblaua :)

Dan Nicolae a fost fotograful zilei. Trebuia sa coboram impreuna, din pacate nu ne-am sincronizat, el a avut o urgenta si trebuia sa ajunga devreme in Bucuresti, noi ne-am dat ceva ma incet asa ca ne-am vazut o singura data cand il asteptam pe Dragos la coada de la telecabina. Iar am uitat camera acasa dar am primit ceva poze facute la cota 2000, Dan multam mult pentru imagini si ne vedem pe partii ( sau coclauri). Cum ziceam sper sa ma tin dupa tine:



3 comentarii:

  1. Noi nu am avut fir de zapada :(((((((((
    A fost un we de plina toamna....

    RăspundețiȘtergere
  2. Salutari de la tizul tau ! Curios este faptul ca si mie imi place muntele,acolo simt ca imi incarc bateriile. Chiar daca eu nu sunt mare explorator al muntelui si ma multumesc doar cu mici drumetii, apreciez ceea ce faci tu si iti admir atat pozele cat si pofta ta de cunoastere si dorinta de a cunoaste muntii nostrii, Dar poate intr-o zi ma voi apuca sa cutreier si eu varfurile inzapezite sau vaile pline de verdeata ! Cine stie, viata iti rezerva surprize atunci cand te astepti mai putin ! Bafta in ceea ce faci !

    Marius Dumitrel

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc pentru aceste cuvinte frumoase! O sa-ti urmares blogul ( sunt curios cum se descurcaca al doilea Dumitrel Marius pe care l-am intalnit) si mi-am dat seama ca iubesti muntele: prima poza care mi-a sarit in ochi Valea Balea din Fagaras.

    RăspundețiȘtergere