miercuri, 9 septembrie 2009

Ultima zi de concediu: Piatra Craiului


Daca nu ai bani de un concediu prin tari straine poti sa te multumesti cu ce-ti ofera tara asta. Patria lu Udrea: "The land of choice" are si ea ceva locuri faine, noi ne-am bucurat de trei zile in Retezat, doua in Parang, inca doua de plimbat si vazut Tara Hategului si Tara Fagarasului. Azi plecam de la fosta cabana Plaiul Foii ( acu e o pensiune de lux) spre creasta Craiului.
Traseul: Plaiul Foii-Refugiul Spirlea-La Lanturi-Varful La Om- Varful Ascutit- Varful Padina Popii- Refugiul Diana- Plaiul Foii. Vremea parea tare instabila, pe Meteoblue dupa ora 14 se anunta un nor tare ciudat asa ca scularea la 6 fara 10 si intrarea in traseu la 6 si 20. Ne-am propus sa ajungem cat mai repede la Refugiul Diana pentru a evita orice surpriza, ploaia in Crai nu e fun.
Dupa Refugiu Spirlea incepe distractia ( e un traseu marcat dar cascuta ajuta mult):


Caprita:


Suntem sus in crasta, era ora 9 20 cand am ajuns pe Varful la Om, au trecut 3 ore de cand am plecat:





Jos un stol intreg de caprite, Diana a numarat 12, eu...eu mancam afine:

Aici trebuie putina atentie, nu e greu dar fara graba:


Timbalul Mic, Timbalul Mare



Creastal e unica iar timpul petrecut acolo sus simti cum se opreste, totul pare altfel, e ceva special. Poti sa ajungi in imparatia Craiului de "n" ori, iesirea "n+1" sigur o sa fie la fel de frumoasa.


La Ascutit un ciobanesc alb si frumos, o jucarie perfecta pentru Diana:

Aproape de Varful Padina Popii ploaie, cu grindina, fulgere, tot ce vrei. Noroiul curgea la vale, noi ne-am facut fleasca de sus pana jos iar jnepenii ne-au salvat de la multe cazaturi artistice. Am ajuns asa cum ne-am propus la 13 30 la refugiul Diana dar....era prea tarziu, noi eram plouati, murdari si cu noroi in bocanci. Pana la Plaiul Foii drumul ni s-a parut lung...parca prea lung.

Asa fuse si se duse si concediul, la anu daca nu o sa am bani de tari straine ( si sigur nu o sa am ) o sa alegem Bucovina, ne asteapta Creasta Rarau Giumalau, Muntii Calimani si Muntii Rodnei.

Un comentariu:

  1. Foarte fain.
    Daca aveati niste parazapezi, poate, poate scapati cu mai putin noroi in bocanci :-D.

    RăspundețiȘtergere